Wednesday, May 18, 2011

Mini Chocolate Cupcake

Assalamualaikum ....
 ok .. memandangkan ari aku free lgi ... so aku pon cari la apa2 barang yang bole aku abis kn kt umah ni ... sambil2 aku belek internet cari resipi2 ... n aku terjumpala resipi ni ... lagi pon pembuatan nya senang dan mudah ... kat bawah ni aku sertakan resipi chocolate cupcake yg aku dok buat tadi tu ..

Bahan2 ...
 1 cawan tepung gandum
 2 sudu serbuk koko             } semua ni di ayak sekali ...
 1/2 sudu soda bikarbonat
 1/2 cawan gula pasir
 1/2 cawan susu pekat manis
 1/2 cawan minyak masak
 1/2 cawan air
 1 biji telur

Cara2 ...
masukkan semua bahan2 kedalam blender dan blend hingga sebati ....
(pastikan korang nya blender tu jenis yang tahan lasak tau )
sediakan cawan kertas @ bekas apam pon bole ...
kukus selama 10 minit atau sehingga masak ...

                                             



                                                    tinggal yak ni je ... lain2 dah selamat dalam perut ...

so .. ini lah rupanya bila dah siap .... krang bole gunakan cokolat rice jugak utk hiasan ..


selamat mencuba ... :)

No comments:

Post a Comment